W ramach interdyscyplinarnego podejścia do nauczania, w klasach 7 i 8 odbyły się zajęcia łączące chemię z językiem angielskim. Celem lekcji było nie tylko pogłębianie wiedzy chemicznej, ale również rozwijanie umiejętności językowych w praktycznym kontekście.
Klasa 7 – Siarka i jej odmiany alotropowe
Uczniowie klasy 7 zapoznali się z właściwościami fizycznymi i chemicznymi siarki oraz jej odmianami alotropowymi. Na początku lekcji omówiono podstawowe szkło laboratoryjne – jego nazwy i zastosowania – w języku angielskim. Następnie uczniowie oglądali film edukacyjny po angielsku, dotyczący siarki, a po jego zakończeniu odpowiadali na pytania sprawdzające zrozumienie treści. Lekcja zakończyła się wykonaniem prostych doświadczeń z siarką, które uczniowie omawiali, stosując poznane słownictwo angielskie.
Tematem lekcji w klasie 8 był pierwiastek magnez – jego budowa, właściwości i zastosowania. Uczniowie, podobnie jak w klasie 7, rozpoczęli zajęcia od nauki nazw sprzętu laboratoryjnego w języku angielskim. Następnie obejrzeli film edukacyjny w języku angielskim o magnezie. Po projekcji uczniowie odpowiadali na pytania związane z filmem, a następnie wykonywali eksperymenty z udziałem magnezu, opisując obserwacje po angielsku.
Zajęcia miały charakter praktyczny, a dzięki łączeniu przedmiotów uczniowie mieli okazję rozwijać umiejętności językowe w kontekście nauk ścisłych. Taka forma pracy wspiera nie tylko naukę języka obcego, ale również rozwija kompetencje kluczowe, takie jak umiejętność współpracy, komunikacja oraz zastosowanie wiedzy w praktyce.
Agnieszka Pyjas, Anglistki