Koło Turystyczne w Dolinie chochołowskiej

Końcem września dołączyliśmy do koła turystycznego w naszej szkole.

03.10.2020 r. wyruszyliśmy na pierwszą wyprawę z naszym kołem. Była to wyprawa na Trzydniowiański Wierch w Tatry Zachodnie. O 9 rano spotkaliśmy się przed wejściem do Parku Narodowego. Skorzystaliśmy z kolejki, która kursuje w dolinie i nią dojechaliśmy w jej głąb. Następnie czerwonym szlakiem ruszyliśmy w stronę Trzydniowiańskiego Wierchu, ale mało przychylne warunki pogodowe (halny) zmusiły nas do podzielenia grupy na dwie części. Bardziej doświadczeni i zdeterminowani ruszyli w górę szlakiem czerwonym natomiast rodziny z młodszymi dziećmi ruszyły im naprzeciw szlakiem papieskim. Ta grupa dotarła do granicy lasu, gdzie nastąpiło spotkanie ze zdobywcami szczytu. Wracając zatrzymaliśmy się koło kamienia papieskiego– miejsca do którego dotarł pieszo w 1983 r. Jan Paweł II będąc na krótkim wypoczynku w Tatrach. Po odpoczynku i krótkiej modlitwie ruszyliśmy w kierunku Doliny Chochołowskiej i przystanku kolejki, która zawiozła nas na parking. Niezapomniana wycieczka i fajna przygoda w super towarzystwie bardzo nam się podobała. Mamy nadzieję na wiele takich wycieczek ( w załączeniu kilka zdjęć z wyprawy). Do zobaczenia
Oliwia, Maciej, Monika i Mariusz Błaszczak
Więcej na temat pobytu Jana Pawła II w Tatrach można przeczytać na stronie: "Szlak papieski"